28 September 2010

Kalau lah kalau....

AISH,sudah lapanbelas tahun aku hidup di muka bumi nih
tapikan ada banyak lagi benda yang aku tak capai lagi
hidup ni susah lah kan?
ntah laa,bagi aku memang susah pun
err,ada ke benda yang senang dalam dunia ni weyh?

                                   
KALAU la aku boleh jadi budak budak sampai bila bila
KALAU la aku dapat hidup bersama ibu ayah sehingga masa tua
KALAU la hidup ini selalu indah
KALAU la masalah tak pernah datang menjelm
KALAU la hidup ini senang sentiasa                                   
KALAU la kita boleh hidup buat selamanya  
KALAU la maut tak akan datang menjemput kita
KALAU la persahabatan tu akan benar benar bertahan bersama
KALAU la memaafkan itu sesuatu yang senang untuk dilaksanakan
KALAU la kita boleh tau arah tuju hidup kita 
KALAU la kita boleh minta apa saja yang kita suka
KALAU la kita tau siapa jodoh kita
KALAU la aku dapat putarkan masa

    KALAU la KALAU itu akan benar benar menjadi?
apa agaknya akan terjadi pada aku hah..
barangkali aku akan terlantar di hospital
kerana apa yang di KALAU kan itu benar benar berlaku
AHH sudah! aku hanya perlu belajar untuk berSYUKUR
berSYUKUR dengan setiap apa yang di berikan
jangan cepat mengalah
hidup hanya seketika
TERIMA SEGALANYA DENGAN SEADANYA!
mengertilah wahai manusia
SETIAP YANG BERLAKU PASTI ADA HIKMAHNYA
;)p


No comments: