20 November 2010

Menangis semalam


Hati dihambat rasa pilu,sedih selubung jiwa,mata sudah berkaca. 13 tahun hidup bersama,ahh kenapa mesti pergi? Jam 12 tengah hari bertolak kami ke LCCT. Hati menangis lagi. Setiap langkah terasa berat bagai kena rantai dengan bola besi. Selesai semua,tiba sudah masa. Perpisahan memang perit kan. Mata mulai memerah menahan tembok ego untuk tidak pecahkan benteng limpahan tangisan kesedihan. Aby sudah kecundang,menangis teresak esak di balik sana. Sebak! Lambaian terakhir kami berikan. Dia berlalu tanpa toleh belakang.

Hanya ucapan klise biasa ingin aku ucapkan,TERIMA KASIH.

*sedih

Genduk,merene duk,mangane. Cepetan! Ibu ne sik mule tuh (sayang mari sini,makan. Cepat! Ibu dah nak balik tu) Setiap bait kata yang dia ungkapkan,aku faham. Tiap hari makan minum pakai segala dah sedia depan mata. Umur 5,pulang sekolah aku pasti lepak depan tv tunggu makanan. *nasitelurkicap(makanan harian) yelah time tu bibik tak reti masak sangat lagi. Lepas bedal 4 pinggan nasi, bibik paksa aku tidur. *tumbesaran terancang! Tengok badan aku sekarang -.-". Kenangan,semua dah tinggal kenangan.

Katanya lagi:
Duk,kamu belajar rajin rajin ya,ojok males. Kesok pandai nya sendiri,bibik juga tumpang seneng. Udah kaya ojok lupa bibik ya nak (sayang,kamu belajar rajin rajin ye,jangan malas. Nanti kamu sendiri yang pandai,bibik pun tumpang senang. Dah kaya nanti jangan lupa bibik ye nak) 
 
*cukup ='|

P/S : Aku faham bahasa mereka =') 13 tahun hidup sama kan

No comments: