20 March 2017

1. Kerap kali didatangi dengan berita kematian sana-sini.

2. Pernah satu ketika, tak berapa lama dahulu, saya terlalu taksub menanti hari kematian saya.

3. Ia datang seolah-olah seperti suatu berita gembira yang akan saya raikan.

4. Ketika kehidupan tak berpihak kepada kita, pada anggapan kita, jalan bahagia mungkin cuma wujud di negeri abadi.

5. Apakah kebahagian benar-benar akan tiba buat pendosa tegar seperti kita?

6. Akan tiba suatu ketika, kau akan dibanjiri dengan seribu satu persoalan secara random dan kau tak tahu kenapa.

7. Contohnya, macam malam ni.

8. Dan kau masih dihantui dengan bayangan masa silam

9. Tapi, kau tahu kau okay.

10. Akan selalu okay, sebab kau bukan budak hingusan, sembarangan macam kau yang dulu.

11. Tiba-tiba macam bangga sebab tengah berfikir sesuatu yang..entahlah. Kau tahu, fikir hal-hal seronok lebih mudah kan?


From saya-kau-aku-kita. Yeah.

1 comment:

Anonymous said...

semoga memikirkan kematian itu menambah amalan kita semua. wallahualam.