24 December 2010

Dari singa ke dinosour

Aku angkut gitar,letak di sisi. Duduk aku termenung lagi. Hati mahu meluah kata tapi jari masih statik. Oh! Pernah jumpa manusia berspisis haiwan reptile? Yang duduk dua alam,bajet hot lagi. Aku tak reti nak memberi diskripsi terperinci cuma yang pasti mereka pandai bermadah. Aku rimas.

Katak? Bukan. Bacteria? Ehh tu bukan reptile. Buaya? Tepat lah tu. Perkataan saintifik yang menghubungkait kan mereka dalam bahasa asli kita gelar playboy. Mereka memang mempunyai kuasa yang luar biasa nak menambat hati wanita. Nak bandingkan kuasa dia dengan pak abu (bomoh paling tiptop kata amy),kuasa sakti si manusia buaya lagi tinggi. Sebab apa aku tak tau la.

Aku kena betapa kat broga hill baru dapat ilham mungkin. Sekarang tengah hangat video budak comolot (tepijalandepanpavi). Apa relevannya? Kali ini,sekali lagi abg buaya menang,pak abu pula dah jauh ketinggalan. Malam tahun baru nanti kita tengok apa cerita best eh. Abg buaya bersepah cari mangsa baru.

P/S: Melayu mudah lupa,makin lama makin layu

2 comments:

nhari.wani.raja said...

me-layu makin layu.
like ur statement bebeh :)

amira syuhada said...

Huu agak laa biasa la tu macik ;)