04 February 2011

Hati main kayu tiga

Suatu petang kala aku duduk sendirian di terangi cahaya malam blablabla..

Jangan lah,jangan macam macam cik hati. Awak kena setia. Jangan senang sangat suka manusia. Bahaya! Tetapkan hati okay.

Kenapa perlu setia sedang dia tak pernah declare apa apa dengan aku.

Erk? Tapikan cik hati awak tau dia macam mana.

Dia datang tanpa aku undang. Tak pernah cuba untuk tunjuk kesungguhan. Perlu aku tunggu dia?

Cik hati,awak suka dia sorang saja kan kan :)


Kadang kadang aku rasa tawar hati,aku cuba untuk tunjuk ego aku. Cuba untuk nampak kekal cool pada mata dia. Tapi aku tetap kecundang. Bila ada dia,aku jadi resah gelisah. Hilang tumpuan.

Sekarang? Apa cik hati rasa? Nak cari pengganti?


Tak perlu untuk aku cari pengganti. Selagi aku sebagai hati masih bertahan. Selagi aku percaya yang dia memang untuk aku. Segala akan berjalan lancar.

Perasaan anda pada mereka mereka yang lain?


Aku rasa aku patut jadi tidak terlalu ramah. Keramahan aku terkadang di salah tafsir. Lalu aku di tuduh pemain cinta. Sungguh aku tiada niat.

Cik hati benar pasti yang tiada sedikit rasa  hati pada mereka?

*diam*

Keliru. Sedih aku di temani mereka. Aku mungkin suka! Suka sebagai kawan. Selesa berkongsi cerita tanpa rasa kekok bersama. Tapi tak bermakna aku betul 'suka' *suka yang sukaa. Paham tak? 


Jadi,keputusan cik hati?


Kita cuma perlu tunggu dan lihat :')


Jangan terlalu cepat menilai manusia.

1 comment:

FatinHusnaKamaruddin said...

hati itu susah nak ditafsirkan cik syud
tp yakinlah.
Allah tetapkan yg terbaik utk kita.
ouke
:)