27 April 2016


1. Sedang siapkan projek berkenaan stress untuk kelas Psikologi Kesihatan. Tajuknya, Stress Management. Sambil cari fakta dan cara terbaik kendalikan stress, pada masa yang sama, saya muhasabah diri.

2. Sedang melalui minggu sukar. Setiap hari ada submission and I had a series of breakdown. Every. Single. Day. It's quite tiring though.

3. The pain, it still lingers, it remains. Kesakitan yang sama, masih hadir, ia tinggal dalam selimut tempat saya beradu, bergantung pada bahu saat saya siap siap untuk mulakan hari, ia berkeras untuk tinggal dan ada dekat dengan saya.

4. Ada ada masa, saya rasa diperhatikan. Waktu tidur, bila sendiri. Again, learning about things and such buat kita rasa macam macam, ada false alarm juga agaknya.

5. Tak. Ini bukan depresi atau segalanya tentang masalah kesihatan mental.

6. Cuba nak berkongsi cerita tapi kita selalu takut orang judge kita. We (I) overthink. Too much.

"Alaa, bukannya ada apa pun. Mengada dia ni."
"Lemah sangat, benda kecil macam ni pun tak reti handle ke?"
"Sedih pasal ni je rupanya...."
"Cakap macam teruk sangat. Bukan ada apa pun. Manja lah kau ni!"

7. Paling paling pun orang akan marah.

8. Orang takkan faham. Saya diamkan semua.

9. It's better to keep everything to yourself rather than having people to judge you. They are not in your shoe. They said they understand what you're going/you've gone through but they never did. They said, I'll be here if you need me but, no they won't. As much as people said they won't judge you, they did it anyway.

10. Tuhan. Tuhan saja yang ada sekarang.

For this time being I'll just try to keep holding on.

No comments: