20 April 2011

Insomnia.

Dua tiga hari ni, tidur malam aku tak pernah nyenyak. Asyik di ganggu. Yang pasti bukan gangguan makhluk halus juga makluk tuhan paling seksi. Bila aku cuba lelapkan mata, bayangan kau datang bikin onar. Buat aku tak jadi lena. Mata tertutup tapi hati masih bisa bicara sama diri.

Tiga pagi. Bayangan kau datang lagi. Aku jadi tak sedap hati. Kau senyum pada aku. Lama. Lepas tu kau hilang dalam buaian mimpi. Bila aku tersedar, geleng sendiri. Senyum lihat keadaan diri. Macam orang hilang laki. Tahu?

Malam ni aku mahu tidur cukup. Buang bayangan wajah kau. Moga aku dapat tidur lena. Buang jauh jauh tapi simpan dalam hati. Letak di sudut tepi ceruk sekali. Mana tahu kau datang kembali ragut hati.


Malaxophobia.

14 comments:

ghost writer said...

sebut nama aku banyak kali sampai kau terlena...

malam2 macam nih aku sentiasa ada.hihi.tapi aku tak ganggu tidur kau.

aku dodoikan jer...hihi

KakiYangBerjalan said...

haha ape sbut nme ghost? sbut nama Allah la. zikrullah :)

stress trlbih tu. jgn dipikir sgt deh DR.LOVE :D

pemuzik jalanan said...

@ghost writer
Iskk aku rindu kau kot ghost.
Tu yang sampai tak boleh tidur tu.
Kan kan.

Cuak ag=h sebut ghost banyak kali nanti yang keluar ghost lain -.-
Nauzubillah weh!

@KakiYangBerjalan
Haha dah nama pun ghost dia tu :p

Yolaa macik tak sabar nak tunggu jumaat datang!

cik ciput said...

kira kambing biri2..hehe..tiru gaya mr bean.

**adek, fariz punya citer dh ttp la...

AkuMuzikFilem said...

wes, kau rindu kat anuar zain ke tu?

AkuMuzikFilem said...

wes, kau rindu kat anuar zain ke tu?

pemuzik jalanan said...

@cikciput
Hee kambing,ayam segalaa dah kiraa.
Samaaa jaaa :p

Ehem kakak.
Cannot laa kakak.
Fariz kena adaa jugak! Wuuu

pemuzik jalanan said...

@AkuMuzikFilem
Abam nuar tu umm tah laa.
Lepas Bertahun menunggu skrg dah suam suam kuku jaaa.

Ini realiti kot.
Kot laaa :p
Haha.

dayya dayyanna said...

hahha. cool. kau buat aku google malaxophobia. eh kau. aku pon dah berbulan tanggung insomnia begini. siksa deyh.hahha.

pemuzik jalanan said...

@dayya dayyanna
Haha.
Aihh bila kena insomnia memang malang.
Tidur tak lena,makan tak kenyang,mandi tak basah. *okay tipu

Yeah! Malaxophobia :)
Kih kih. Dapat jawapan suda?

AkuMuzikFilem said...

aku cari pun tak jumpa . aku syak 'fobia kepada penyakit malas' kot

pemuzik jalanan said...

@AkuMuzikFilem
Haha ngekk sukati je.
Ehh yang fobia malas tu kau laa.
Kau kan dah kawin, ada anak dah.

Ishh aku macam tak percayaa je kau dah kawin. Haha

AkuMuzikFilem said...

percaya saja=).

oh dah jumpa dah, aiya camne tak jumpa aritu. 'ketakutan terhadap pengalaman yang lepas', lebih kurang la

pemuzik jalanan said...

@AkuMuzikFilem
Aku cuba percaya :D

Haa kan adaa kan.
Umm nyaris laa sama jugak maksud dia. Lebih kurang. 9 suku markah untuk kau!