28 May 2011

Cantik.

Cantik.
Bertudung, menutup aurat.
Kau hampir kelihatan sempurna.

Tapi...

Bila kau tanpa segan silu meliuk lentok tubuh kau,
berpeluk sakan, tayang kemesraan dengan
seorang lelaki yang nyata bukan muhrim kau.

Pada aku, kau dah tak nampak cantik.
Maaf, cantik bukan terletak pada wajah.

Wahai wanita, sila jaga diri.
Jangan senang senang nak lelong maruah diri.

iluvislam.com

Cinta, tak di bawa mati.
Dosa? Ya, di hitung bersama nanti.

8 comments:

ghost writer said...

tetap kecantikan itu didasarkan pada soal tipikal pandangan kita,pada RUPA.dan penilaian itu dilanjutkan terus pada sifat,dan seandainya ia tidak selari dengan rupa maka ia suatu kekurangan yg nyata...

selebihnya kerna rasa sickness kita melihat suatu yang menjengkelkan.

Herlisyatt said...

:) makin lama amira syuhada semakin matang :)

sy suka !

pemuzik jalanan said...

@ghost writer
Yup mula mula cantik itu memang pada rupa tapi bila perangai tu dah tak secantik rupa, ehm tu laa. Kan.

Aku dah tahap loya waktu tu.


@Herlisyatt
Huu takda la awak.
Itu cuma pandangan saya.
Nak kata matang tu huu ntahlaa :p

cik bunbun said...

huhu perempuan akhir zaman...

pemuzik jalanan said...

@cik bunbun
yup, moga kita tak tergolong sama kan

Mehmed - said...

wei syaitan ada dimana mana.semoga kau juga berjaga diri..Ahaks!

cik ciput said...

selalu nampak pemandangan yang tidak enak ini..sedih, sebab tempat yang hulu cerul di perlis juga dah dijangkiti 'wabak' ini..serius akhir zaman..

pemuzik jalanan said...

@mehmed
InsyaAllah harapnya aku tahu jaga diri.

@cik ciput
Hah takpayah cakap la tu kak.
Taman depan rumah saya ni pun jadi port diorang haaa.