11 October 2011

Marah.

Aku manusia pemarah. Jangan kacau aku, aku sangat cepat naik darah. Cuma aku tak tau nak salurkan rasa marah tu pada siapa, apa. Rasa marah yang melampau, tapi cuma mampu tahan diam diam. Tekup mulut tahan rasa. Aku tau kalau aku biarkan rasa marah tu meledak, menyesal nanti.

Cara tipikal gadis suci macam aku untuk melempiaskan rasa marah, cumaan dengan kongsi rasa sama bantal biru yang ntah berapa tahun tak aku tukar sarungnya tu. Masuk bilik, kunci pintu, jalan terus ke ranjang, tekup muka ke bantal. Kemudian entah bila aku terlelap sama basahnya mata. Mungkin bantal tu banyak sangat habuk. Kan? Bila terjaga semua sudah seperti sediakala.

Lupa pada rasa marah yang singgah. Tapi saki bakinya masih ada.

Perempuan.

12 comments:

HerNameIsSha said...

sama. but trying to be better. :) huhu ikut doctor, bila marah duduk. ikut islam, bila marah berwudu'.

pemuzik jalanan said...

Sha- Huu yup tu laa. Thanks, will try to practise it :)

Iwanski said...

itu bukan pemarah... itu pemalas... tido je keje ko yee... hehe..

pemuzik jalanan said...

Iwanski- eii sukati je. Haha tak approve jd abg ipar nnt baru tau

hanaahmad said...

budak suka marah2 ni tak comel. weks. :p

pembaris said...

buat muka berkerut..

pemuzik jalanan said...

hanaahmad- sy selalu comel harap maklum ;p

pembaris- jangan, nanti tak awet muda!

cik ciput said...

selalu marah cepat tua.. =p

*akak pun suka tdo je bila marah..haha..tp x nangis la..i kan cool =)

pemuzik jalanan said...

cik ciput- hak! betul. Ehem awak haruslaaa cool :p

Bilal binti Robah said...

jom detim,nak?
detim salah satu cara nk tukarkan adrenalin marah kpd adrenalin berfoya-foya

har har har

sis92 said...

pen merah pen biru
u marah i hate u..haha
jmput ke blog :)

pemuzik jalanan said...

Bilal binti Robah- tanak. nak date dgn laki je haha.

sis92- I will :)