23 January 2012

Bezanya apa?

Manusia yang kau suka, selalu ada untuk kau, selalu beri perhatian pada kau, tak pernah jemu beri nasihat pada kau. Selalu buat kau rasa mau tersenyum. Dekat dengan dia buat degupan jantung sangat laju. Ini, ini tandanya apa?

Manusia yang kau sayang, sibuk, langsung tak punya waktu untuk kau. Muncul tiba tiba, tapi sekali hadirnya dia buat kau tersenyum untuk satu jangka masa yang agak lama. Namun, hilangnya dia yang juga secara tiba tiba buat kau rasa pedih dan, ahh! tak tergambar dalamnya. Tapi masih, dia yang satu?

Melihat deskripsi antara dua nya saja mungkin kau sendiri boleh gambarkan mana satu yang istimewa. Boleh? Celaka! Rasanya seperti kau sedang mempergunakan manusia yang kau suka untuk gantikan tempat manusia yang kau sayang. Sekarang, kau tambah keliru. Bangang.

Kalah....

12 comments:

ghost writer said...

ya kenapa aku pun turut keliru nih..

Apy said...

sama.

Cik Yuyu said...

haihhhh. yang saya tau yang saya sayang mestilah bagi perhatian dan aksih sayang kat saya. heee. ^^

hanaahmad said...

kita punya rasa yang sama.

rasa yang paling celaka.

bertabahlah sayang.

pemuzik jalanan said...

ghost- aku lagi tambah keliru weh.

APi- sep sikit!

Cik yuyu- untungla tahu buat pilihan :)

Kak- Celaka tak celaka jugak la kak. Itu pasti kak.

si ngokngek said...

jawapannya tiada,
tiada seorang yang ada dihati kau.

err

APi said...

aku baru nak komen la weh..
haish..

komen:

rasa suka dan rasa sayang itu sering tidak dimengertikan oleh manusia..
bila suka kata sayang..
bila sayang tidakkah suka?

keliru kan kan kan..

- elina - said...

aku tinggalkan org yg sayang aku,
untuk org yg aku suka.

agak2 boleh tak aku pupuk rsa sayang dngn org yg aku suka tu ?

kau paham tak ?

heh

Mehmed - said...

jangan keliru sangat, kekal kan satu atau padamkan semua untuk cari yang baru..ops! Ahaks! suka,sayang boleh pupuk...Apa aku cakap ni? ahh keliru..

pemuzik jalanan said...

si ngok ngek- mungkin, mungkin bukan keduanya kan. Hmm.

APi- oh? Maaf :) Err makin keliru aku.

elina- Ahh itu lain, kau perlu pilih antara org yg sayang kau dgn org yg kau suka. Sama ke?

Med- Hah kau, nanti aku pikir. Salah satu, supaya tak keliru ahaks! Huu

cik ciput said...

ok jugak tu..ada suka, ada sayang,daripada takde apa2?

AzwanRamli said...

Erm...tetibe aku pandang wajah sendiri pada cermin...Argghhh...